Tähän mulla ei oo nyt liittää kuvaa, mutta ajattelin laittaa tän mun lemppariohjeen tänne. Tämän ohjeen olen saanut mieheni mummulta, ja tämä onnistuu aina ja on TODELLA hyvää. Tähän on helppo lisätä oman maun mukaan mausteita, esim. jouluna lisäsin kirsikan paloja... Joskus olen lisännyt lakritsisrtösseliä ja erittäin hyvää on tullut. Tämä on ISO ohje, ja mulla tulee aina ison kakun lisäksi pikkukakku, jota voimme itse maistella!! ; )

3 munaa
4 1/2 dl sokeria ------> nämä vatkataan vaahdoksi

200 g voita
1 1/2 dl vettä --------> laita mikroon niin, että voi sulaa kunnolla, jäähdytä hiukan

4 1/2 dl vehnäjauhoja
1 1/2 dl perunajauhoja
1 tl leivinjauhetta
2 tl vanilliinisokeria ----------> nämä sekoitetaan keskenään.

Kun munat ja sokeri on vatkattu, siihen lisätään vuorotellen jauhoseosta ja vesi/voi seosta. Kokoajan voi vatkata vatkaimella, mutta vaan hiljaisemmalla teholla. Kun kaikki on sekaisin, taikina on valmista.

Paistetaan 180 asteessa 40-45 minuuttia. Muistaakseni olen itse joutunut pitämään kauemmin uunissa.